onsdag 4 november 2009

A i uppförande och ordning!


Idag imponerade jag på Matte.
Vi var ute med Cissi och plockade svamp. (som vi ska ge till Mormor och Kurtan)
Vi hundar sprang runt och lekte och var i vägen och så.
Plötsligt fick jag syn på nåt vilt och studsade iväg.
Minna och Schnappi vet att man inte får göra så så de stannade hos Matte.
Matte blåste i "Kom tillbaka bums pipan" som Myran kallar den. Men jag sprang vidare.
Andra gången hon blåste kom jag att tänka på den underbara torkade levern vi fick av Hampus som hon hade i fickan. Jag tvärvände och alla jublade när jag kom och så fick vi lever. Mums!
Snipp snapp snut, så var sagan slut!
Bettan

4 kommentarer:

  1. Annica o bc ligan4 november 2009 kl. 22:34

    Hej !

    Visst är det härligt när människorna plockar svamp.Vi brukar hjälpa till att luckra upp jorden så att svamparna får en annan form .Alternativt liggmarkerar vi.
    Ha det gott !!

    SvaraRadera
  2. Visst blir de glada när man sitt eller liggmarkerar svampen!!!
    Vi brukar också hoppa runt och pussas när de "går ner på knä". Det är också väldigt populärt.
    Hoppas vi snart kan komma och hälsa på er och kanske valla lite!
    Vi måste skynda oss innan jag löper för sen måste jag nog vara hemma några månader......
    Bettan

    SvaraRadera
  3. Jösses Bettan, har du börjat bli en ordentlig tös? I och för sig håller jag med dig om att gott godis överträffar det mesta så keep up the good work....

    Kramis från
    Myran & Co

    SvaraRadera
  4. Ordentlig vet jag inte men jag har blivit SMART!
    Bettan

    SvaraRadera