tisdag 3 november 2009

En dag på landet







Idag har vi haft en härlig dag. Matte har varit ute med oss nästan hela tiden.
Vi har gjort höst i växthuset. Vi var sååå hjälpsamma. Vi bet sönder alla plastkrukor och jag försökte jämna en ölandstok till marken (inte populärt).
Så kom vår trevliga sotare på besök och klättrade upp på vårt tak!
Matte hittade en groda i garaget som "pratade" när man gick förbi den. Först blev jag rädd, sen kysste jag den och Matte sa att det nog kommer en prins snart till mig.....
Så åkte Matte och klippte klorna på Vilda och jag fick följa med och leka med henne. Kul!
Bettan







2 kommentarer:

  1. Inget fel på den aktivitetsdagen om man säger så. Kallades den fritt valt arbete, eller?
    Hoppas du lyckas bättre med din groda Bettan. Den såg väldigt charmig ut...

    SvaraRadera
  2. Ja, vi valde sabbotage och det kändes bra!
    Du skulle älska min groda. Den snackar varje gång man går förbi. Matte måste ställa upp den högt för jag sprang dit hela tiden. Hon snackade nåt om batterier. Jag fattar ingenting. Det var ju en groda ju.
    Bettan

    SvaraRadera