fredag 3 april 2009

Soppkavel


En gång för mycket länge sedan var Matte gift med en man som heter Janne. De är fortfarande vänner och de har en hund från oss.
Janne och hans fru Pia startade en rolig grej. De bjöd in en massa vänner på soppa en söndageftermiddag. Janne hade gjort en "soppkavel" som de ristat in namn och datum på. Sen lämnades kaveln till nästa man som i sin tur bjöd in alla i gänget en söndag på soppa.
Så har det fortsatt i flera år. Jätterolig ide.
Vi brukar få följa med. När Schnappi och Flisa var valpar satt de in en bur under middagen för de var så busiga.....
Sist var middagen här hos Husse i Täby.
Jag skulle vilja göra så med mina vänner. I somras bjöd jag in Flisa och Morris på märgbensfest.
Det ska jag gör i år igen.
Blondin-Bettan

1 kommentar:

  1. Åh, sicken en trevlig idé med "soppdag" i goda vänners lag. Fast jag nappar ju så klart på ditt förslag Bettan. Märgbensparty, det låter nåt dé!

    Trevlig fredagskväll på er alla!
    Hälsar
    Matte & Myran

    SvaraRadera