måndag 9 maj 2011

Jaktkatt

Idag hade vi velat ha Husse hemma. ( det vill vi förstås alltid ha )
Louise kom hem med en jättesork och försökte få in i huset
Matte skrek som besatt och Louise släppte sitt byte.
Då såg jag min chans, vips var jag fram och greppade tag pm sorken, underbar känsla!
Men då skrek Matte ännu värre så hon fick väl ta den då.
Nästa gång ska vi jobba ihop Louise och jag, utan Mattes inblandning
Då kan vi dela på läckerheten :-)
Gloria

- Posted using BlogPress


from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Förstår er matte mkt väl. Emil, jagade ifatt en sork och vad gjorde han sedan? Jo han kastade sig på rygg för att rulla på den. Handlingen förvånade mig,men men han är ju den där typen som ska rulla sig i allt äckligt.

    SvaraRadera
  2. Taskig matte, själv låter jag ALLTID mina hundar och katter få mumsa på sina byten för jag är den bästaste av bästa mattar- vill du flytta hem till mig nu Gloria? Jag ljuger aldrig heller ;)/MarieS

    SvaraRadera