torsdag 13 augusti 2009

Morris och Flisa på besök

Denna bild på Anna har jag lagt in i efterhand. Så duktig är jag /Bettan


I morgon kommer Morris och Flisa på besök med Matte Anna.
Bra för Matte har haft lite tråkigt sen grannarna åkte hem.
Själva har vi börjat vänja oss med att inte passa på diverce barn eller svartbjörnar.
Matte har lovat att vi snart ska åka till Hökarängen och gå i skogen.
Vi ska också ta en tur till Färingsö och hälsa på Tuva Linn och hennes lillebror Simon. De har en hund som vi aldrig träffat. En Jack Russel. På gården finns även en katt, en kanin och ett gäng hönor. Tror att jag ska testa att valla hönorna!
Bettan

6 kommentarer:

  1. Jadu Bettan! Då skulle du komma till mej då skulle du få valla , jag var mycket med "förr", nu får jag bara hjälpa till när de är någon som smiter ut o matte inte klarar det utan mej. Lite pinsamt om man blir tvungen att ta tag i stjärten om de ålar sej löst , o man får hela munnen full med fjädrar.. Häls/ Eddie

    SvaraRadera
  2. Väntar med spänning på att få höra om ditt möte med hönor!!! Glöm inte att berätta vilken del som var godast!

    SvaraRadera
  3. Matte och Anna tog med sig mig och Morris till skogen. Vi sprang runt som dårar och de hittade massor med kantareller.
    Jättekul att Eddie (Minnas bror)skriver. Han har ett eget "hönseri" på Åland så han vet hur man vallar höns.
    Lovar att berätta när jag varit och hälsat på hos hönsen.
    Bettan

    SvaraRadera
  4. Men usch vilken fet mage!! :-O

    SvaraRadera
  5. Det är nog för att du sitter så konstigt, hehe!
    Bettan

    SvaraRadera
  6. Ja det måste var det. :-)

    Anna

    SvaraRadera