söndag 17 april 2011

Vilken härlig helg vi haft


Hej! Gloria här. I torsdags skadade jag ett bakben, det var hemskt, jag gick på 3 ben.

Matte bestämde att jag skulle vila så jag har varit "fängslad" på innergården hela helgen :-(



Men vi i har ändå haft en jätteskön helg i Gottröra


Husse har grejat med bilvård, tvättat och vaxat och även städat bilarna invändigt. Han tyckte Mattes bil såg hemsk ut :-)



Matte har småpulat lite med blommorna.


Rabarberna är helt galna, snart kan vi äta paj!



Tack och lov fick jag sällskap i mitt fängelse ibland.


Men jag kunde inte helt låta bli att busa, ibland var jag så vild att Matte satt på mig koppel.


Söta snälla Schnappi



Hon blir inte ens skrämmande i Linneas monsterhatt :-)


Mamma Bettan bara njöt i solen, men man kan se på hennes nos att hon bökat i jorden.


Louise Kissemiss vilade med Minna på förstukvisten.


Klas Klätter Kissekatt var jättenöjd att dörren var öppen hela tiden. Lyxigt att inte behöva ta kattluckan tyckte han!



Och lilla Linnea som snart fyller 5 år var förstås på besök.

Hon lekte med Mattes påskpynt och döpte den sötaste kycklingen till det vackra namnet Bubbelbilettan! Det ni!


Nu ska jag vila ordentligt för på tisdag kommer Flisa och Morris. Då vill jag busa, busa, busa!


Gloria Gaynor

2 kommentarer:

  1. Here also the rhubarb grows. Soon we shall be able to make some jam and tarts. Humm!

    SvaraRadera