söndag 19 juli 2009

Kantareller

Idag sa Matte att jag skulle få följa med till skogen för att leta kantareller och träna sök.
När vi hade gått en liten bit på stigen så såg vi 4 collies. Jag blev livrädd, häromdan sprang 2 st på alla tomter uppe hos oss, inkl vår carport.
Matte sa att jag kunde vara lugn för de var kopplade denna gång. Jag satt tätt intill Matte och boffade gällt för jag var rädd i alla fall.
När de försvunnit en bit bort fick jag springa lös igen och vi hittade en hel liter av det gula guldet.
Det blev ingen sökträning för det var så varmt och myggigt.
Fortuna (Roper och Chelseas valp) som behövde ett nytt hem har nu hittat ett! Berättar mer senare när vi fått lite bilder.
Hälsn Bettan
(Hoppas inte Matte äter upp all svamp utan spar några som vi kan sökträna med)

1 kommentar: