tisdag 19 maj 2009

Efterdyningar

FÖDELSEDAGSKALAS för Flisa och Schnappi sommaren 2008

Vi var trötta hela dagen igår. Jag sprang ju runt och härjade som vanligt och gjorde alla galna, men jag kände mig mentalt trött. Jag låg och sov en hel del och kände mig nöjd.

Det var tur för regnet öste ner och Matte var inte alls i form.

Men idag är det en ny dag och jag hoppas att hon tänker träna oss. Jag vill bli helsäker på att nicka till svar, Minna ska stå snyggt både på bordet och på marken (hon ska ställas ut på söndag, första ggn på ca 5 år!) och Schnappi ska tränas i att stanna och komma till Matte ÄVEN när hon ser nåt spännande.

Med mig och Minna blir det lätt som en plätt men att få Schnappi att lyssna blir en knepigare sak. Fast Matte har fått en del bra tips på träningshelgen och känner jag henne rätt så ger hon sig inte i första taget.

Nu ska vi trycka in Matte i duschen och sen bär det av till Rimbo.

Matte ska på ICA och jag ska till Granngården och köpa nya tuggben åt oss. Vi smyger ut och gräver ner både tuggben och märgben. Matte tror att vi ätit upp dem och låter mig köpa nya hela tiden..... Appropå märgben så kan man köpa jättefina sådana på Åbygård för en billig penning. När Morris och Flisa är hos oss på sommaren brukar vi få stora köttiga ben och fira Schnappis och Flisas födelsedag med. MUMS!

Ha det så bra alla vänner och jag hoppas ni får göra nåt roligt idag trots vädret.

Hälsn Blondin-bettan

3 kommentarer:

  1. Här är det bara tråk, tråk, tråk idag. För matten är seg, seg, seg. Det är tur att det är ljust så länge så långisen får bli när matten vaknat till ordentligt. Vi ska precis till att prova nya spelet som vi fick köpa av er och sedan ska vi fortsätta att aktivt leta efter er spårlina. Den ligger inte där eran matte trodde men jag ska kolla runt- om den är här så hittar vi den...kram på er härliga hundar.

    SvaraRadera
  2. Klart ni måste vara "eftersega" när ni hade en sådan aktiv och trevlig helg. Det ingår, så att säga. Här regnar det också, men Matte var minsann ute klockan 6 imorse och la spår. Hurtigt eller hur?

    SvaraRadera
  3. Åh jag minns det där underbara köttbenet och ser mycket fram emot att få ett till. :-P

    Morris

    SvaraRadera